Yo! Ga! dla nastolatków

Yo! Ga! dla nastolatków

……………….

Pn

Wt

Śr

Cz

Pt

Sb

 

17:45 – 18:55

 

YO! GA! dla nastolatków

Nastolatek to Ktoś bardzo ważny, będący w procesie rozwoju, podczas którego odbywa się przejście od dzieciństwa do dojrzałości. Młodzi ludzie w tym wieku są otwarci, radośni, ufni i pełni energii, jak również wrażliwi i niesamowicie czuli. W tym okresie przechodzą widoczne zmiany. Następuje szybki wzrost, przyrost masy ciała. Serce i płuca powiększają się, twardnieją mięśnie, szaleją hormony, a gruczoły łojowe wydzielają więcej sebum, co często objawia się problemami ze skórą.

Yo! Ga! dla nastolatków

Wraz ze zmianami fizjologicznymi pojawiają się zmiany w psychice. Życie emocjonalne zostaje rozbudzone i zyskuje zdecydowanie szerszy wymiar. To również czas, kiedy młodzi stają się świadomi siebie i zaczyna kształtować się ich indywidualność. Rośnie wrażliwość umysłu, a zachowania moralne i postępowanie nabierają wyrazistości.

Te zmiany, które zachodzą w ciele i umyśle są często powodem zagubienia nastolatków. W związku z tym kluczową rolą jogi jest zestrojenie organizmu w towarzystwie zdrowej atmosfery oraz właściwych rad.

Problemy dotyczące nastolatków:

  • siedzący tryb życia i jednostajność pozycji w szkole,
  • zła atmosfera w domu oraz w szkole,
  • bóle kręgosłupa, szczególnie odcinka szyjnego,
  • pochylona głowa podczas korzystania z komputera lub telefonu komórkowego wywołuje nacisk na szyję o obciążeniu ok. 27 kg; trwając od 2 do 4 godzin dziennie daje rocznie 1400 godzin dodatkowego nacisku na kręgosłup dziecka,
  • ,,śmieciowy sen” trwający od 4 do 6 godzin, na którego długość ma wpływ czas poświęcony na granie czy surfowanie po internecie,
  • niska jakość snu spowodowana ciągłą ekspozycją na niekorzystne światło niebieskie emitowane przez wszystkie ekrany,
  • długotrwałe obsługiwanie klawiatury lub myszki możne być przyczyną powstania tzw. zespołu cieśni nadgarstka,
  • wstrzymywanie oddechu podczas grania – puszczona głowa i ramiona, niska pozycja obojczyków sprawiają, że trudniej wziąć dziecku pełny, zdrowy oddech, pływa to negatywnie na kondycję serca,
  • otyłość (śmieciowe jedzenie, mała ilość ruchu i wysiłku fizycznego),
  • problemy z akceptacją samego siebie, w kontaktach z rówieśnikami,
  • rozchwiana emocjonalność i nadwrażliwość, częste zmiany nastroju.

Korzyści z praktyki jogi:

  • praktyka asan (pozycji jogi poprawia kształt ciała, doskonale wpływa na prawidłowy wzrost kośćca,
  • ćwiczenia oddechowe będą uwalniać stres i napięcie,
  • nabycie umiejętności radzenia sobie z krytyką i presją rówieśników oraz zwiększenie pewności siebie i naturalności,
  • zwiększenie odporności na stres,
  • nauka technik poprawiających koncentrację i usprawniających pamięć, co podnosi efekty w nauce,
  • joga pomaga budować charakter rozwijając go i pokazując drogę do dojrzałej osobowości,
  • przebywanie w grupie i z nauczycielem jogi to nauka konfrontacji z nowym oraz okazja do uwolnienia od zastałych wzorców,
  • relaksacja dla odprężenia ciała i umysłu.

Pamiętajmy: ,,Dzisiejszy człowiek, który żyje miłością i pięknem to dziecko, które wczoraj żyło radością” a

,,Przyszłość świata decyduje się w dziecięcych pokojach, rodzinach, szkołach”.

Jak przygotować się na zajęcia Yo!Gi!

  • należy zabrać ze sobą swobodny strój,
  • jogę praktykujemy na boso, więc nie jest potrzebne obuwie zmienne,
  • 2 godziny przed zajęciami należy zjeść większy, pożywny posiłek,
  • jeżeli masz ochotę przyjdź ze swoim znajomym, przyjacielem 🙂

Praktykujemy w piątki o godz 17.45.
Przyjdź i się przekonaj!