Joga dla kobiet w ciąży

Joga dla kobiet w ciąży

……………….

Pn

Wt

Śr

Cz

Pt

Sb

15:00 – 16:10 Kobieta w ciąży Kobieta w ciąży
Początek życia

Dziecko zawsze pragnie przeżyć w spokoju i komforcie cały czas ciąży. Oczekuje, że rodzice są gotowi na jego przyjście i biorą odpowiedzialność za powołanie go do życia, wspieraniu w rozwoju i jego dążenia do: prawdy, wolności i miłości. Od chwili poczęcia każda mama bierze odpowiedzialności za powołane życie i szuka w sobie sił aby dać mu odpowiednie wsparcie. Najczęściej na początku czując się bezradna odrzuca to co podpowiada jej instynkt – własną mądrość ! Tak naprawdę już wszystko wie, a ufając sobie i nawiązując kontakt z własnym instynktem nie zrobi żadnego błędu.

Poród

Poród jest naturalnym procesem fizjologicznym, którego nie należy się bać! Powinien być podporządkowany wygodzie mamy i dziecka, a nie personelu medycznemu. Mama powinna rodzić w pozycji fizjologicznej ze stopami opartymi o ziemię. Ponieważ człowiek jest stworzony do pionu i w tej pozycji ma najwięcej siły w niej również najlepiej pracują mięśnie. Mogłoby się wydawać, że tradycyjny sposób rodzenia w kucki jest prymitywny, jednak jest on wyrazem głębokiej mądrości twojego ciała.

Po porodzie maluszek potrzebuje natychmiast bliskiego kontaktu z mamą. W pierwszych momentach życia przezywa szok! Bo przecież przebył kosmiczną podróż na niewyobrażalną skalę mając za sobą bolesne doświadczenie przedostawania się przez kanał rodny. Kontakt z ciałem, które dziecko znało od środka jest dla niego nieodzowny i decyduje o fundamentalnym poczuciu bezpieczeństwa.

,,Dzisiejsze serdeczne dziecko to to, któremu wczoraj okazywaliśmy miłość.”

Omówienie Zajęć

Pod wpływem ciąży i zachodzących zmian hormonalnych zmienia się ułożenie kostno- stawowe miednicy i kręgosłupa. Po pierwsze organizm przygotowuje się do porodu oraz do zwiększonej masy ciała i przesunięcia środka ciężkości do przodu i w dół. To wszystko sprawia że zwiększa się elastyczność stawów miednicy i kręgosłupa. Często pojawiające się bóle w odcinku szyjnym są związane tym, że ciężkie piersi obniżają poziom barków, a to zwiększa ucisk na stawy międzykręgowe. Dlatego, w tym okresie praktyka jogi jest bardzo potrzebna, aby wzmocnić mięśnie i przygotować je do porodu oraz aby zapobiec bólom kręgosłupa, bioder, barków oraz innym dolegliwościom.

Aby poród był dla ciebie łatwiejszy i świadomy podczas zajęć jogi prenatalnej nauczysz się odpowiedniej techniki, która doskonale wzmocnia przeponę miednicy to Aśvini mudra. Silna, a zarazem giętka przepona miednicy będzie bardzo potrzebna  i uzupełni inne techniki zwyczajowo stosowane podczas naturalnego porodu. Sztuka relaksacji , którą będziesz przeżywać podczas zajęć wniesie spokój, harmonię oraz świadomość, której tak bardzo będziesz  potrzebować. Warto również zadbać o zdrowa zbilansowana dietę, odpowiednią ilość snu i pogodne nastawienie do pojawiających się zmian. Zajęcia jogi prenatalnej  pozwolą ci płynnie wejść w etap życia, który cię czeka, mając możliwość poznania również innych mam, które cieszą się tym wyjątkowym stanem tak jak TY!

Po porodzie zdecydowanie należy Ci się wypoczynek. Jednak należy pamiętać, że zbyt duży bezruch spowalnia krążenie krwi i spowalnia procesy gojenia. Oczywiście maluszek jest najważniejszy jednak nie zapominaj o sobie: o swoim ciele i psychice. Dlatego, zapraszam na zajęcia jogi poporodowej w Szkole Jogi dla mam z niemowlakami podczas, których będziesz mogła wrócić do równowagi całego organizmu oraz wzmocnić osłabione mięśnie po porodzie, przebywając w grupie mam, które tak jak Ty potrzebują bliskości innych życzliwych osób. (czytaj więcej…)

  1. Praktyka Asvini mudra
    Wzmocni mięśnie krocza, ułatwi poród.
  2. Pozycje wzmacniające stabilność
    Przede wszystkim wzmacniające i rozciągające mięśnie nóg oraz rejonu miednicy. Poprawiają krążenie krwi w nogach.
  3. Łagodne skręty
    Skręty wzmocnią mięśnie wokół kręgosłupa, mięśnie dna miednicy, uelastycznią biodra, pachwiny i wewnętrzną stronę ud.
  4. Sprawność – głębokie zakorzenienie
    Ciało i umysł w równowadze. Przecież to dwie strony tego samego ducha!
  5. Wygięcia w tył
    Uelastycznią pachwiny i rozciągną uda, otworzą klatkę piersiową.
  6. Spokój
    Pojawi się podczas stanu głębokiego relaksu to niczym niezakłócona świadomość siebie.
    Dowiesz się, że centrum twojej wewnętrznej energii stanie się twoją oazą skąd będziesz czerpać  mądrość, siłę i miłość.

,,Przyszłość nie jest miejscem do którego idziemy, ale miejscem, które tworzymy.
Ścieżek do niej się nie szuka, tylko się je przeciera.”
John Schaar

WAŻNE!
Praktykę Jogi można rozpocząć od 13 tygodnia ciąży po konsultacji z lekarzem i uzyskaniem jego zgody.

Jeżeli jesteś zainteresowana – skontaktuj się!