Joga dla średnio zaawansowanych

Joga dla średnio zaawansowanych

……………….

Pn

Wt

Śr

Cz

Pt

Sb

08:30 – 09:40 Joga – Pranayama Joga – Pranayama Joga – Pranayama
16:15 – 17:25 Joga – Pranayama Joga – Pranayama
19:10 – 20:20 Joga – Pranayama Joga – Pranayama Joga – Pranayama

Jeśli jesteś osobą praktykującą regularnie, minimum przez rok odpowiednie dla Ciebie będą zajęcia w grupie dla średnio zaawansowanych. Celem zajęć jest rozwinięcie umiejętności zdobytych w grupie początkującej. Dopiero gdy są opanowane, można zacząć wprowadzać bardziej skomplikowane pozycje wymagające większej sprawności, tak by pracować nad poprawą siły i wytrzymałości.

Omówienie Zajęć

Zajęcia dla osób, które praktykują regularnie, minimum dwa razy w tygodniu, od dłuższego czasu. Poziom zaawansowany można osiągnąć poprzez regularną praktykę w grupie początkującej i średnio zaawansowanej. Program jest intensywniejszy. Na zajęciach wprowadzane są pozycje odwrócone, pozycje balansowe i inne zaawansowane asany poszerzające świadomość. Skupiamy się na medytacji.

Pranayama – to wielka dyscyplina i 4 aspekt Astanga Jogi (systemu składającego się z ośmiu poziomów). Prawdziwym celem praktyki oddechu jest przechwycenie, zgromadzenie i świadoma kontrola pranicznej energii (pierwotnej siły).

Same techniki Pranayamy, których możesz się nauczyć różnią się od siebie przepuszczaniem powietrza przez nozdrza oraz długością wykonywanych wdechów i wydechów. Joga bez praktyki Pranayamy jest jałowa. Im więcej człowiek ma lat, im dłużej praktykuje jogę, tym większego znaczenia nabierają ćwiczenia Pranayamy, ponieważ głęboko uspokajają umysł, a umysł jest bezpośrednio związany z oddechem. Oddychamy wszyscy, ale czy prawidłowo i uważnie?

Techniki oddechowe powinny być wykonywane pod kierunkiem nauczyciela, który uświadamia o procesie oddechowym i kierowaniem strumienia powietrza, uczy sztuki siedzenia, przekazując zarówno rady, jak i przeszkody oraz przestrogi.

Praktykujący otrzymuje podstawowe i ważne informacje czym jest Pranayama, prana (energia życiowa), 4 pozostałe energie witalne; gdzie krążą i w jaki sposób należy je regulować (bandhy) oraz uczy o zależności między praną a umysłem.

Formułując naukę o oddechu w oparciu o zrozumienie, jasność oraz mądrość.

Wsłuchaj się w siebie. To Twój czas! Umów się na zajęcia.