Joga dla mam z niemowlakami

Joga dla mam z niemowlakami

……………….

Pn

Wt

Śr

Cz

Pt

Sb

 

10:00 – 11:15

 

Mamy z niemowlakami Mamy z niemowlakami

Hura, dziecko jest już z nami !

Po porodzie świeżo upieczona mama może czuć się się lekko zagubiona i zmęczona. Nierzadko dopiero jakiś czas później odczuwa, ile sił kosztowały ją ciąża, poród i połóg. Dlatego w trakcie zajęć jogi poporodowej zwraca się uwagę na zmiany fizyczne i psychiczne, jakie niesie ze sobą nowa rola mamy.

Czego możesz się spodziewać na zajęciach jogi z dzieckiem?
  • naładowanie się nową energią,
  • wzmocnienie mięśni brzucha,
  • uzyskanie zdrowego napięcia ciała,
  • wzmocnienie poczucia własnej wartości oraz zwalczanie stresu.

,,Tak, tylko, czy wszystkie te zadania nie powinny być realizowane w trakcie regularnego kursu jogi?” – można by zapytać. Po co więc młode mamy powinny korzystać ze specjalnych zajęć jogi poporodowej? Przemawiają za tym fundamentalne powody.


Po porodzie, ale również po cesarskim cięciu, brzuch oraz mięśnie dna macicy są osłabione. Zmiany hormonalne, które zachodzą w ciele z początkiem ciąży i utrzymują się aż do końca laktacji powodują dodatkowe rozluźnienie ścięgien, więzadeł i stawów. Wiele z regularnych pozycji mogłoby stanowić niepotrzebnie obciążenie dla organizmu, który w tym okresie przestawiony jest w tryb soft. Dodatkowo kobiety karmiące mają nierzadko nabrzmiały i wrażliwy biust. Leżenie w takiej sytuacji na brzuchu nie należy do przyjemności. Dodatkowymi objawami, z jakimi zmagają się świeżo upieczone mamy są  spięty kark oraz plecy, niedobór snu oraz zmęczenie.

Po porodzie dodatkowe rozciąganie może być szkodliwe. Na pierwszym miejscu powinna być stabilizacja.

Dlatego, skuteczny program jogi poporodowej prowadzony w Szkole Jogi składa się z ćwiczeń, które pozwalają systematycznie odbudować dno miednicy i muskulaturę brzucha, odciążyć obszar obręczy barkowej oraz wyzwolić nowe siły. Będą wspierać postawę, wzmacniać plecy oraz usuwać napięcie.

Oprócz cielesnego aspektu przemawiającego na korzyść takiego programu zajęć jogi jest jeszcze inny, bardzo ważny czynnik: joga poporodowa daje spokój i opanowanie. Mama i dziecko wytwarzają wspólną więź, poznają się i cieszą sobą wzajemnie. Interakcja, komunikacja, dotyk, zabawa, uczestnictwo maluszka w pozycjach, kiedy będziesz mogła go położyć na twoim brzuchu, czy udach, podnosić, trzymać i całować – te wszystkie czynności pogłębiają więź i wpływają relaksująco na Was obije :). Joga z niemowlakiem buduje niewerbalną nić komunikacyjną i zwiększa szczególną radość dzielenia się z nim odkrywaniem świata. Ukierunkowany program jogi poporodowej jest tym samym nie tylko skuteczny na płaszczyźnie cielesnej, ale przede wszystkim jest on korzyścią dla duszy. 

Jak przygotować do zajęć dziecko?

Jak przygotować do zajęć dziecko ?

  • ubierz dziecku wygodne ubranko dostosowane do pory roku i temperatury w pomieszczeniu,
  • weź ze sobą kocyk i niezbędne akcesoria dla maluszka.

Zapisz Was na pierwsze zajęcia, które odbywają się w każdy wtorek i czwartek o godz 10:00.