Szkoła Jogi

Szkoła Jogi, do której Cię zapraszam…

Każdy z nas ma wobec niej zupełnie inne oczekiwania. Jedni ćwiczą, ponieważ chcą się wyciszyć, ukoić umysł, drudzy stawiają na budowanie wewnętrznej siły, a kolejnym zależy na pięknej figurze. Bez względu na oczekiwania musisz wiedzieć, że Joga każdemu pozwala dążyć do podwyższenia jakości swojego życia. Dzieje się to bardzo delikatnie, z uwzględnieniem indywidualnych cech charakteru. Twój wiek, waga, aktualna forma fizyczna czy wyznanie nie ma żadnego znaczenia. Odbądź spokojną podróż we własne wnętrze, posłuchaj co się dzieje w środku, odrzuć zahamowania.

Przy wyborze odpowiedniej dla siebie szkoły jogi weź pod uwagę kwestie praktyczne, tj.:

REGULARNA PRAKTYKA JOGI

Na początku Joga poruszy Twoje ciało, poczujesz lekkie zakwasy, stawy, ścięgna, mięśnie. Później będziesz przechodzić do ćwiczeń oddechowych, ćwiczeń na koncentrację. Aby jak najwięcej wynieść z zajęć musisz odrzucić zawstydzenie, tym, że Twoja kondycja nie jest w szczytowej formie. Nie potrafisz stać na głowie, utrzymać równowagi czy dotknąć dłonią podłoża? To nie ma znaczenia, w tym pomoże Ci nauczyciel!

 

√ EFEKTY SYSTEMATYCZNYCH ZAJĘĆ
.

Razem będziemy pracować nad wsłuchaniem się w Twoje własne możliwości, a następnie w najlepszym dla Ciebie tempie będziemy przekraczać obecne bariery. Nasze ćwiczenia będą prowadzić do uspokojenia niekończącej się gonitwy myśli i osiągnięcia stanu, możliwie jak najgłębszej, koncentracji.

PIERWSZE ZAJĘCIA

√  WYGODNE UBRANIE

Nie ma ustalonego stroju. Najważniejsze by było Ci wygodnie. Pamiętaj, że zbyt obcisłe ubranie będzie krępować ruchy, a za luźne zwija się podczas zmian pozycji i bardzo utrudnia ewentualną korektę pozycji. Dla własnej wygody dobrze jest też związać włosy. Jogę praktykujemy na boso.

√  SPRZĘT

Nic nie musisz ze sobą przynosić. Dobra szkoła jogi wyposażona jest w maty, koce, paski , bloczki czy krzesła.

√  ISTOTNE WSKAZÓWKI
  • nie jedz przynajmniej dwie godziny przed rozpoczęciem zajęć,
  • przynieś ze sobą ręcznik,
  • jeśli masz jakiś problem natury zdrowotnej lub kontuzję, zgłoś to koniecznie, praktyka zostanie zmodyfikowana zgodnie z Twoimi potrzebami,
  • przyjdź około 10-15 min. przed zajęciami, tak, by spokojnie się przebrać i o wyznaczonej godzinie już czekać na macie.
HATHA YOGA
ASANA
Hatha Joga uważana jest za najstarszą formę ćwiczeń psychofizycznych. Bardzo ważne są ćwiczenia fizyczne, choć raczej w łagodnej formie. Polega na odpowiednim balansowaniu oddechem w połączeniu z ruchem ciała i stanem umysłu. Figury wykonuje się powoli i dokładnie kontroluje oddech.
PRANAYAMA
Prawdziwym celem praktyki oddechu jest przechwycenie, zgromadzenie i świadoma kontrola pranicznej energii (pierwotnej siły). Oprócz tego oddech będzie dostarczał ciału tlenu, a ten umożliwi komórkom pełnienie ich funkcji takich jak: przyswajanie pokarmu, usuwanie toksyn, czy wzrost.
DHJANA
Medytacja jest sztuką poznawania siebie, refleksji, przenikliwej obserwacji. Oznacza zagłębianie się w siebie, w najgłębsze pokłady naszego bytu. Ta praktyka pozwoli Ci na zrozumienie własnej duchowej natury i przeniesie do duchowego wymiaru.

Wybór odpowiedniej dla siebie ścieżki zależy od indywidualnych skłonności i zainteresowań. Ja zdecydowałam się na Hatha Jogę, która opiera się na trzech podstawowych elementach:

  • pozycjach, nazywane asanami,
  • oddechu, czyli pranajamie,
  • oraz medytacji.

Hatha Joga uważana jest za najstarszą formę ćwiczeń psychofizycznych. Bardzo ważne są ćwiczenia fizyczne, choć raczej w łagodnej formie. Polega na odpowiednim balansowaniu oddechem w połączeniu z ruchem ciała i stanem umysłu. Figury wykonuje się powoli i dokładnie kontroluje oddech.

Dobrze jest rozpocząć praktykę od Hatha Jogi. Jest ona usystematyzowana i precyzyjna. Wszystkie elementy praktyki następują logicznie po sobie. To sprawia, że praca nad sobą jest metodyczna, a dzięki temu bezpieczna.

Jeżeli chcesz nad sobą popracować, szukasz spokoju lub równowagi – po prostu spróbuj!
Umów się na pierwsze zajęcia.

Zapraszam,
Kazimiera Prusko