Pilates metoda z zasadami.

Nie, pilates nie jest alternatywną nazwą do określonego treningu na brzuch, uda i pośladki. Pilates nie jest też przeznaczony tylko dla osób starszych i nie jest tylko domeną kobiet. Nie jest też rodzajem fizjoterapii. Pilates nie jest ani żenujący ,ani łatwy ani też nowym gorącym trendem. Przede wszystkim jednak: pilates to nie joga. Pewnie chcesz zadać pytanie czym zatem jest pilates ?
Jest czymś w rodzaju gimnastyki , pilates to rodzaj sportu. To trening ,który niejako mimochodem świetnie kształtuje sylwetkę wzmacnia kontury, zapewnia płaski brzuch i niesamowitą charyzmę. Kobiety szturmują zajęcia pilates chociaż był stworzony z myślą o mężczyznach.
Kiedy ktoś przygląda się z boku  pilates przypomina gimnastykę szkolną, koncepcję gimnastyki kręgosłupa z lat 90-tych lub też jogę. Ćwiczenia pilates zawierają elementy jogi czy gimnastyki , jednakże  SPOSÓB PODEJŚCIA I SPOSÓB UWAGI są tutaj inne niż w pozostałych technikach.
Każdy ruch zaczyna się od środka ciała . Przy czym nie chodzi tu   o środek duchowy , a element czysto fizyczny. Dopiero stabilne,muskularne centrum umożliwia wykonanie luźnych i ekonomicznych ruchów. Tutaj obowiązuje zasada  przez postrzeganie ciała do kompetencji ciała. Chodzi tu o czystą koncentrację na wykonaniu ruchu i na własnym ciele. Dzięki precyzyjnemu wykonaniu ćwiczeń napięte powierzchowne mięśnie uczą się rozluźniać ,a zapomniane głębokie mięśnie są powoli znów angażowane.Joseph Pilates  używał pojęcia pas siły.Rozumie się przez to głębokie m. brzucha i dna miednicy oraz niektóre głębokie m. grzbietu i m. pośladkowe. Współpraca tych partii stabilizuje  tułów, chroni kręgosłup i zapewnia prawidłową postawę. Jednakże pod warunkiem zachowania równowagi i w myśl zasady wszyscy za jednego, a NIE jeden za wszystkich. Ta metoda angażująca głębokie partie mięśni zalśniła niczym gwiazda na firmamencie modnych dyscyplin sportowych mająca mocno ugruntowaną pozycję.
„Wyprzedzam swoją epokę o 50 lat „- powiedział kiedyś Joseph Pilates zapytany o przyszlość swojej metodologii. I miał rację. Ogromne zalety tej metody oraz jej ciągły rozwój oraz ogólna dostępność sprawiły ze wiele osób ćwiczy właśnie metodę pilates.
joga hormonalna, 55+, Szkoła Jogi Kazimiery Prusko

Zapraszam

Kazimiera Prusko

joga hormonalna, 55+, Szkoła Jogi Kazimiery Prusko

Zapraszam

Kazimiera Prusko