Znane są cztery teksty wywodzące się z tradycji , które dzięki tłumaczeniom są dla wszystkich dostępne ; Hatha Joga Pradipika , Gheranda Samhita , Goraksha Shataka oraz Shiva Samhita . Wszystkie różnią się nieznacznie między sobą , ale posiadają także cechy wspólne : Hatha joga służy Radża jodze , a tym samym ostatecznie stanowi Samadhi . Oznacza to że wszystkie pozycje nie służą jedynie osiągnięciu formy , wszelkie wstrzymywanie oddechu nie jest formą ćwiczenia czasu bezdechu, lecz wszystkie techniki mają ostatecznie optymalnie nastroić energie lub funkcje ciała na osiągnięcie stanu głębokiej medytacji .
Jogini Hata rozumieli funkcje fizyczne ciała jak tylko niewielu po nich . Interesowało ich wszystko co spowalnia przepływ powietrza i tym samym obniża odruchy ducha albo wydech i wstrzymanie powietrza , które aktywują układ przywspółczulny. Shavasana , którą nazywam ,, mudrą snu ” jest sygnałem dla ciała , by jedne funkcje fizyczne przyspieszyć , a inne zwolnić . Im wolniejszy jest organizm , tym spokojniejszy jest duch i można zanurzyć się w stan bycia jednością . Zasadniczym celem asan jest czynić ciało lekkim , giętkim i silnym , pranayama ma trenować zdolność do spokoju poprzez wyciszenie oddechu osiągając w rezultacie idealne zaopatrzenie komórek . Pratyahara jest znana z Jogasutry opisana w tekście Goraksha Shataka jako świadoma percepcja przez zmysły oraz świadome niereagowanie na to .
W Szkole Jogi zastosowaliśmy odpowiedni styl jogi dopasowany do REALNYCH potrzeb osób dojrzałych.